ROKOKO SANATI / ROKOKO ART

         Barok dan sonra Rokoko gelir. Rokoko : 18. yy ‘ ın ilk yarısında Fransa’da başlayan ve diğer Avrupa ülkelerine de yayılan bir bezeme üslubudur. Barok’un devamıdır.

          Rocaille : Taşlı, çakıllı arazi. Rokoko adının Rocaille’den geldiği söyleniyor. Rokoko, Barok dan daha hafiftir. Daha ince dallar, kıvrak dallar, kaya benzeri şekiller, istiridye kabuğu gibi motifler vardır. Ağır plastik yoktur. Daha hareketlidir. Geç Barok olarak da adlandırılır. İç dekorasyon, mobilya ve küçük el sanatlarında kendini gösteriyor.Chinoiserie : Çin sanatının Avrupa sanatı üzerinde ki etkisidir. Rokoko ile birlikte resim sanatına da yeni konular girmeye başlıyor. Daha duygusal, şiirsel konular, daha az ciddi konula işleniyor. Fete Galante : Kır eğlencesi, kır sefası

WATTEAU (1684-1721)En önemli Rokoko ressamıdır. Rokoko ile özdeşleşmiştir.

 -         Aşk festivali – 1717 – Dresden : Sağ tarafta Venüs heykeli var. Şiirsel ve mutlu bir resim. Dert tasa yok. Kır eğlencesi tarzında.
 -         Aşk Şarkısı – 1717 – Londra : Müzik ve aşk konusu var. O dönemki moda enstrüman olan gitar betimlenmiştir.
-         Cytera Adası’na yola çıkış – 1717 – Paris : en önemli tablosudur. Rokoko ile özdeşleşmiştir. Akademiye sunulmuş fakat kabul edilmemiştir. Fete Galante türündedir. Aşkı, eğlenceyi konu alır. Dert tasa yok.

     BOUCHER (1703-1770)

-         Aşk çeşmesi : 1748 – Los Angeles : Pastoral bir sahne . Aristokratların kırda Aşk sahnelerini  anlatıyor.
 -         Madam de Pampadour – 1758 – V&S Museum - Londra: o dönem kadın giysisine öncülük etmiştir.

 -         Odalık – 1745 – Paris : doğu’yu çağrıştıran bir eser.

-         Madam de Pampadour – 1759 – Wallace Collection- Londra


             ANTONİO CANALETTO (1697 – 1768 )Veduta : İtalyanca’da görünüm demek. Resim türü olarak da kenti gerçeğe uygun ve ayrıntılı olarak ele alan manzara resmidir.  Capriccio : 18. yy da moda olan gerçek ya da hayal ürünü olan yapıların hitoreks, şiirsel bir manzara oluşturacak şekilde bir araya getirilmesidir.

 -         Büyük Kanal – 1724 – Venedik : Veduta tarzındadır. Venedik manzarasını ayrıntılı olarak göstermiştir. 207×144 ölçüsündedir. Titizlikle çalışılmış olup gerçeğe son derece yakındır.


 -         Dükalık Sarayı – 1725 – Columbia : Gerçekçi ve ayrıntılıdır.


 -         Capriccio - Harabeler ve klasik yapılar – 1730 – Milano :Hayali ve fantastik.



-         Capriccio – Hayali Rialto Köprüsü ve diğer yapılarla büyük kanal – 1740 Parma Hayalidir.



                                     Diğer akım "NEOKLASİSİZM " tıklayınız.